Gazetka Hebe - 1.5.2020 - 31.5.2020 - GAZETKA NIEAKTUALNA *

Gazetka Hebe

1.5.2020 - 31.5.2020 - GAZETKA NIEAKTUALNA *

1 ... 92 ... 124
Gazetka Hebe - 1.5.2020 - 31.5.2020. Strona 92.
1 ... 92 ... 124

Przejrzyj gazetkę Hebe, która jest aktualna od 1.5.2020 do 31.5.2020, żeby sprawdzić najnowsze oferty. Na stronie 124 aktualnej gazetki, znajdziejsz najlepsze produkty z kategorii Drogerie i perfumerie. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze podczas kolejnych zakupów w Hebe, nie zapomnij przejrzeć cały katalog od strony numer 1 do strony 124. Jeśli chcesz kupować z głową i zaoszczędzić podczas kolejnych zakupów w sklepach Hebe, nie przegap najnowszego katalogu pełnego niesamowitych cen i świetnych okazji. Odwiedzaj codziennie portal Twoja Gazetka, żeby się upewnić, że nie przegapisz żadnych świetnych promocji oferowanych przez Twoich ulubionych sprzedawców.

SAMO ZDROWIE / O TYM SIĘ MÓWI mają działanie przeciwbakteryjne) oraz drobnoustroje bytujące na skórze; bariera bazująca na reakcjach (tzw. czynna), która sprawia, że układ odpornościowy walczy z patogenami, wywołując określone reakcje. Mogą to być m.in.: gorączka, gwałtowne reakcje oczyszczające drogi oddechowe (kaszel, kichanie) oraz pokarmowe (wymioty, biegunka). Zadbaj o witaminę D Właściwa dieta RODZAJE ODPORNOŚCI Kolejne mechanizmy obrony zachodzą w poszczególnych rodzajach odporności. Można wyróżnić dwa rodzaje odporności: odporność wrodzoną (nieswoistą) oraz nabytą (swoistą). Odporność wrodzoną otrzymujemy, przychodząc na świat i zmienia się ona wraz ze wzrostem organizmu. Potrafi rozróżnić komórki własne od obcych. Obce są eliminowane, co często wystarcza do pokonania rozwijającej się infekcji. Komórki układu odpornościowego wysyłają wtedy sygnał o zakażeniu, co uruchamia stan zapalny. Odporność nabytą budujemy z czasem. Odbywa się to w sposób naturalny (dzięki mleku matki i przebytym chorobom) oraz sztuczny (za pomocą szczepień). Aby została wytworzona, konieczny jest kontakt z antygenem (właśnie w wyniku choroby lub szczepienia). Wtedy wytwarzają się odpowiednie komórki, które produkują przeciwciała skierowane przeciwko konkretnym drobnoustrojom. Przeciwciała te na zawsze zapamiętują, jak wygląda ich wróg, i go niszczą (nawet wtedy, gdy pojawi się on znowu dopiero po wielu latach). Ta cecha wykorzystywana jest w szczepionkach. Taką zdolność uczenia się i zapamiętywania nazywa się pamięcią immunologiczną. 92 h facebook.com/hebe nia ilość snu, dbanie o układ nerwowy, hartowanie organizmu i ograniczanie używek takich jak alkohol i papierosy. Jej niedobory usypiają limfocyty (jedne z komórek odpowiedzialnych za odporność). Przestają one wtedy reagować, gdy do krwi wnikają szkodliwe wirusy i bakterie. Witamina D jest wytwarzana w skórze pod wpływem słońca. Niestety na naszej szerokości geograficznej dzieje się tak tylko od kwietnia do września. W pozostałym okresie należy dostarczać jej w pokarmie (występuje w morskich rybach, jajkach, produktach mlecznych i pełnym mleku, roślinnych olejach, wątróbce i dojrzewających serach) oraz suplementować. Przed suplementacją jest jednak wskazane zbadanie jej stężenia we krwi oraz konsultacja wyniku z lekarzem lub farmaceutą. JAK WZMACNIAĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ Na szczęście wiele zależy tu od nas. Jest kilka sposobów na wzmacnianie układu immunologicznego, a te najistotniejsze to przede wszystkim: właściwe odżywianie, ruch fizyczny, odpowied- Aż 70 proc. komórek układu odpornościowego znajduje się w przewodzie pokarmowym. Dlatego jednym z najlepszych sposobów na wzmocnienie układu immunologicznego jest dbanie o właściwą dietę. Jego komórki, aby skutecznie walczyć z patogenami, muszą być odpowiednio odżywiane. Trzymaj się kilku zasad: odstaw niezdrowe przekąski, jedz dużo warzyw – najlepsze są surowe, ale możesz jeść także te ugotowane na parze (lub w postaci kiszonek). Korzystaj z mrożonek – nie tracą swoich właściwości w procesie mrożenia; postaw na kasze (np. jęczmienną, płatki owsiane) – zboża te mają dużo włókna błonnikowego o silnych właściwościach antybakteryjnych, a związki zawarte w owsie są niezbędne dobrym bakteriom jelitowym, które chronią nas przed patogenami; jedz naturalne jogurty – zawierają żywe kultury bakterii, które pobudzają białe ciałka krwi do większej aktywności; odpowiednio się nawadniaj – brak odpowiedniej ilości wody w organizmie osłabia naszą odporność, przez co stajemy się podatni na infekcje. Pamiętaj, by uwzględniać w diecie produkty, które są szczególnie dobre we wspieraniu naszej odporności. Są to: miód – dostarcza kwasów organicznych, aminokwasów, cennych enzymów i mikroelementów, które mobilizują układ odpornościowy. Zawiera witaminy z grupy B, które współuczestniczą w tworzeniu białek, hormonów i enzymów potrzebnych do wzmocnie-

Hebe gazetki

NAJ gazetki